ইংরেজি শেখা

677
0

রাজ্য বা জাতীয় স্তরের সরকারি চাকরি বা বেসরকারি চাকরির পরীক্ষা বা ইন্টারভিউয়ের ক্ষেত্রে ইংরেজি ভাষা বাদ দিয়ে এগানো প্রায় সম্ভব নয়৷ তার জন্য সঠিক ইংরেজি জানা আবশ্যক৷ কিন্তু অনেক ছাত্রছাত্রীর মনেই এই ভাষাটি নিয়ে শুরু থেকে কিছুটা ভীতি থেকে যায়৷ মনে রাখতে হবে ইংরেজি একটি ভাষা, ভাষাকে ভয় পাওয়ার কোনো কারণ নেই৷ নিয়মিত প্র্যাক্টিসের মাধ্যমে অন্যান্য ভাষার মতো ইংরেজি ভাষাটিও রপ্ত করা সম্ভব৷ ইংরেজি ব্যাকরণ বিশেষ করে পার্টস অব স্পিচ, টেন্স, আর্টিকেল, বাক্যগঠন ও বেশি সংখ্যক ইংরেজি শব্দ অর্থাৎ স্টক অব ওয়ার্ডস বাড়াতে পারলে ইংরেজি ভাষাও অনেকটাই সহজ হয়ে উঠবে৷

চাকরির ইন্টারভিউয়ে এইচআর রাউন্ডে সাধারণত যে সমস্ত প্রশ্ন করা হয় সেইরকম কিছু প্রশ্ন ও তার সম্ভাব্য উত্তর নিয়ে আজ আমরা এই বিভাগে আলোচনা করব৷ এই ধরনের কিছু সম্ভাব্য প্রশ্ন ও উত্তর প্র্যাক্টিস থাকলে চাকরির ইন্টারভিউয়ে সফল হওয়ার পথে আপনারা কিছুটা পথ এগিয়ে যেতে পারবেন৷

পর্ব-২

Question:  What are your career goals?

Possible answers: i) My goal is to become more knowledgeable and experienced person in my field.

ii) My short-term goal is to get a job in the company and my long-term goal is to get a respectable position in the same company.

iii) Our goal should be to improve our self with betterment of attitude and performance day by day.

 

 

Question: Where do you see yourself in next five or ten years?

Possible answers: i) At the peak of my career.

ii) At such position where my opinions taken into consideration.

iii) I would like to see myself in a senior position in my company in next five or ten year. So I want to use my skills, knowledge and experience in my company growth.

 

 

Question:Describe yourself in three words.

Possible answers: i) Hrad work and potential for quick learning.

ii) Honest, trustful and smart worker.

iii) Direction, determination and dedication.

 

 

Question: What do you admire the most?

Possible answers: i) People who are working on higher position as they have more responsibility, work pressure etc. And they are managing all these things so they admire me the most.

ii) Good article, speeches of eminent persons, technology and advertisements.

iii) The person whom I admire the most is my mother. She is the one who created me and brought me into this world and taught me the real things of life. I owe it her and only her.

 

পর্ব ১-এর লিঙ্ক: https://jibikadishari.co.in/?p=15449